Pages

Monday, June 27, 2011

Tawaran £18 juta untuk Juan Mata

Tawaran termahal Arsenal jika ia benar - benar berlaku 
Arsenal bersedia untuk membuat tawaran sebanyak £18 juta untuk pemain sayap Valencia, Juan Mata. 

Pemain Kebangsaan Sepanyol bawah 21 tahun yang telah mempunyai pingat pemenang Piala Dunia selepas kemenangan Sepanyol di Afrika Selatan pada musim panas lalu dan Arsene Wenger dipercayai bersedia untuk membuat tawaran dan jika ia berlaku ini adalah rekod pembelian termahal arsenal untuk membawa pemain berumur 23 tahun untuk the Emirates.

Nampaknya Mata sudah bersedia untuk meninggalkan Valencia musim panas ini setelah kelab Sepanyol itu  bergelut dengan masalah hutang yang besar, tetapi hingga hari ini pihak Arsenal masih belum membuat tawaran berhubung untuk mendapatkan pemain sayap dan tengah ini / yang datang melalui Real Madrid akademi sebelum menandatangani untuk Valencia pada 2007 .

Mata telah menarik perhatian kelab-kelab Liga Perdana lain terutama kelab Liga Enggeris Manchester City dan Liverpool telah mempunyai tindakan yang sama beberapa kali musim lalu untuk mendapatkan pemain ini.

Adalah ini boleh dipercayai bahawa pegawai-pegawai dari Arsenal sudah bercakap kepada ejen Mata itu adalah bapanya yang dipanggil Juan, dan bahawa mereka bersedia untuk bercakap dengan Valencia mengenai bayaran.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...