Pages

Monday, August 15, 2011

Selamat Tinggal Kapten..

Kita tidak dapat melihat lagi ia memakai jersi Merah Putih
Arsenal mengumumkan bahawa mereka telah mencapai persetujuan pada dasarnya dengan Barcelona untuk Cesc Fabregas untuk berpindah ke Sepanyol.

Ia adalah isyarat akhir musim sebagai pemain tengah dan kapten selama lapan tahun di Arsenal. Fabregas menyertai Kelab dari Barcelona berusia 16 tahun itu pada bulan September 2003 dan membuat 303 penampilan, menjaringkan 57 gol dalam semua pertandingan.

Beliau memegang rekod pemain paling muda untuk pasukan Arsenal (16 tahun dan 177 hari v Rotherham United (h), 28 Oktober 2003) dan pertama bagi pasukan Arsenal goalscorer (16 tahun dan 212 hari v Wolves (h), 2 Disember, 2003).

Dilantik sebagai Kapten Arsenal pada bulan November 2008, Fabregas juga membuat penampilan dalam pasukan kebangsaan Sepanyol, membuat 58 penampilan sehingga kini.

Pengurus Arsenal, Arsene Wenger berkata: "Kami telah menjelaskan bahawa kita tidak mahu Cesc meninggalkan Arsenal dan berupaya untuk kekalnya walau bagaimanapun, kita memahami keinginan Cesc untuk berpindah ke kelab kampungnya dan kini telah menerima tawaran dari Barcelona.

Kami mengucapkan terima kasih kepada Cesc untuk sumbangan beliau di Arsenal dan mendoakan kejayaan masa depannya. "

Pemindahan tertakluk kepada perjanjian formal undang-undang dan proses pendaftaran selesai, bersama-sama dengan Fabregas bersetuju segi peribadi dan lulus perubatan.

Cesc Memohon Maaf  kepada Peminat Arsenal

Fabregas: Memohon maaf kepada penyokong Arsenal kerana tidak menjelaskan langkah beliau
Cesc Fabregas telah memohon maaf kepada penyokong Arsenal setelah dengan tenang untuk melangkah kaki ke Barcelona dan telah berikrar untuk menjelaskan keputusan untuk menyertai semula kelab dizaman kanak-kanak pada mereka dalam masa terdekat.

Kapten Arsenal kembali ke Barca pada hari ini selepas lapan tahun di North London dan kini telah berakhir spekulasi diatas masa depannya.

Beliau telah bersetuju kontrak lima tahun dengan gergasi Catalan, dengan perjanjian itu dipercayai menjadi 35million £ bernilai.

Fabregas pemain tengah Sepanyol itu banyak berdiamkan diri sehinggalah melangkah untuk bergerak ke kelab zaman kanak-kanaknya.

Pemain berusia 24 tahun itu disuruh berdiamkan diri dengan begitu ketat di Gunners dan merasa kesal kerana beliau tidak dapat menjelaskan dirinya kepada penyokong kelab itu.

Fabregas mengakui ia adalah detik paling sukar untuk meninggalkan Emirates Stadium dan mengatakan dia akan membiarkan penyokong Arsenal tahu kisah sepenuhnya.

Selamat tinggal Kapten Arsenal..
"Saya mempunyai masa untuk membincangkan perkara itu dan saya pasti saya akan melakukan satu temu bual terutamanya bagi mereka," katanya.

"Saya minta maaf saya tidak dapat berkata apa-apa dalam dua setengah bulan yang lalu, Arsenal tidak akan membenarkan saya bercakap kepada sesiapa, walaupun saya mahu tetapi saya tidak dapat.

"Saya kecewa dan sedih mengenainya kerana saya mempunyai hubungan yang baik dengan peminat sejak beberapa tahun yang lalu. Ia mengambil masa untuk membina semua ini dan saya kecewa saya mungkin akan kehilangan sebahagian daripada mereka.

"Saya hanya dapat berkata terima kasih. Saya tidak akan pernah lupa apa yang mereka telah lakukan untuk saya, saya benar-benar telah berikan segala-galanya untuk kelab dan saya fikir mereka tahu tetapi ia adalah masa yang sesuai untuk kembali ke sini.

"Saya minta maaf  kerana tidak berkata apa-apa pada mereka dalam beberapa bulan yang lepas tetapi saya teramat sangat sedih untuk meninggalkan, saya menghabiskan lapan tahun satu pertiga daripada kehidupan saya di sana, jadi saya sangat sedih tetapi itulah kehidupan. "

2 comments:

  1. inilah bola sepak dan sebagai penyokong kita kene terima...

    - same kes cm perpindahan torres musim lepas..

    ReplyDelete
  2. kesannya amat mendalam tanpa kapten kita.. harap pasukan kesayangan kita lebih garang tanpanya.. buktikan!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...