Pages

Friday, April 29, 2011

Tidak akan menjual nama bintang

Bos Gunners malas membahas spekulasi transfer

LONDON - Arsene Wenger berkeras ingin mengekalkan pemain terbaik mereka seterusnya spekulasi baru tentang masa depan kapten Cesc Fabregas.

Fabregas adalah sasaran utama dan berpengaruh dikejar oleh Barcelona bekas kelab lamanya pada musim panas lalu, tapi akhirnya tinggal di Emirates Stadium.

Namun, The Gunners masih gagal untuk memenangi setiap trofi lagi musim ini telah mendorong keraguan baru tentang Fabregas untuk masa depan di London Utara.

Spekulasi baru-baru ini menyatakan bahawa gergasi Itali Inter Milan menawarkan tawaran £35 juta untuk pemain pemenang Piala Dunia Sepanyol itu keluar jauh dari Arsenal.

Namun, menjelang  perlawanan hari Ahad dengan Manchester United, Wenger menolak berita terbaru tentang pemainnya.

Wenger merasa dia telah mengatasi masalah ini dalam berbagai kesempatan di masa lalu dan menegaskan untuk mengembali kedudukannya bahawa dia tidak mahu orang menpertikaikan dari setiap sudut.

"Kami tidak mahu menjual pemain kami," kata Wenger. "Pemain kami mempunyai kontrak dan mereka akan tinggal di sini kecuali kita memutuskan sebaliknya.

"Ini adalah subjek yang tidak kreatif, kita harus menjawab dalam 80% dari sidang akhbar. Ini adalah subjek yang harus di berhenti kerana masa lalu telah menunjukkan soalan tidak berguna.

"Saya tidak mahu bercerita tentang pasaran transfer sekarang, dan apakah kita akan membeli atau tidak membeli."

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...