Pages

Wednesday, April 20, 2011

Rancang ingin pindah dari Gunners

FABREGAS: Mendesak ia tidak akan meninggalkan Arsenal untuk sebuah kelab Inggeris lain
Pemain Tengah Sepanyol tidak akan terburu-buru untuk meninggalkan Gunners

Kapten Arsenal Cesc Fabregas menegaskan bahwa jika dia meninggalkan Emirates Stadium dalam waktu ini ianya tidak akan menjadi club Inggris lain.

Pemain tengah kebangsaan Spanyol, yang tiba di London Utara dari Barcelona tahun 2003, sebelum ini mengakui suatu hari dia akan kembali ke Nou Camp untuk bermain untuk pasukan senior.

Namun, Fabregas 23 tahun menegaskan ia tidak akan mengikuti jejak yang sama pemain Sepanyol Fernando Torres, yang pindah dari Liverpool ke Chelsea, dan bergabung dengan club Inggris lain ketika tiba saat baginya untuk meninggalkan The Gunners.


Dia mengatakan Magazin Spanyol Don Balon: "Jika suatu hari saya meninggalkan Arsenal tidak akan sesekali saya  menandatangani kelab Inggris lain."

Kelab gergasi Sepanyol Barca memiliki tawaran £35 juta untuk Fabregas ditolak oleh Arsenal musim panas lalu dan Barca tidak merahasiakan keinginan kembali mereka untuk membawa kembali ke kelab lamanya.

Tapi Sepanyol menolak untuk membuat keputusan atas masa depannya, menegaskan kesabaran adalah kunci.


Dia menambah: "Anda mesti memiliki kesabaran dengan hal-hal dan menunggu saat yang tepat.

"Jika hari ini saya meninggalkan Arsenal saya mengambil keputusan ini dalam kepala saya sendiri, bukan hanya kerana sebab apa .

"Selain itu, siapa yang boleh yakin bahawa anda akan bermain dalam sebuah pasukan baru?"

Arsenal tidak pernah di jamin untuk berada tempat ke dua liga dalam masa enam tahun, namun Fabregas menegaskan ia mempunyai banyak masa untuk memenangi trofi, menggambar pada rakan-rakan dan kapten Barcelona Carles Puyol sebagai contoh.


 "Di sini saya amat beruntung besar dalam segi peribadi, walaupun tidak mempunyai banyak menang, saya melakukannya dengan sangat baik," katanya.

"Kesabaran dan kerja keras adalah hal yang paling penting dalam hidup."

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...