Pages

Tuesday, June 28, 2011

Captain akan dijual..

Didalam hati Fabregas sudah tiada lagi rahsia keinginan untuk kembali ke Nou Camp
Arsenal akan menjual kapten Cesc Fabregas ke Barcelona pada musim panas ini, sumber yang telah diturunkan

Juara Sepanyol akan membuat tempoh tawaran baru untuk pemain berumur 24 tahun itu selepas tawaran awal ditolak oleh Arsenal minggu lalu.

The Daily Telegraph melaporkan semalam bahawa Barca yang bersiap sedia untuk membuat tawaran £ 31million untuk Pemain antarabangsa Sepanyol dan berharap dapat menyelesaikan menandatangani dalam tempoh dua minggu.

Dan akhirnya peluang mereka membawa pemain tengah itu kembali ke kelab zaman kanak-kanak itu boleh diberi rangsangan yang besar, dengan rasmi Arsenal kanan memberitahu BBC Sport yang kelab itu telah bersedia untuk menjual ketua pasukan mereka jika kedua-dua kelab bersetuju dengan harga yang tawarkan.

"Tawaran itu dibuat secara rasmi secara bertulis kepada ketua eksekutif kami (Ivan Gazidis), dan kami tidak berkata terus," kata sumber yang dipetik sebagai berkata.

Tetapi apabila ditanya sama ada kelab itu dijangka tawaran yang lebih baik minggu ini, sumber itu menambah: "Mungkin ya, dan jika ia cukup maka saya mengharapkan kami akan perlu menjual."

Pengurus Arsenal, Arsene Wenger menegaskan bahawa Fabregas bukan untuk dijual, tetapi ia menyangkal bahawa kelab ini akan bersedia untuk menjual perlu dalam penilaian mereka - dipercayai sekitar 40m £ - dipenuhi.

Kelab Catalan nampaknya menaruh harapan untuk mencapai kompromi, dengan presiden Barcelona Sandro Rosell baru-baru ini mengatakan bahawa kelab itu tidak akan membayar lebih daripada £35.5m.

Wenger masih boleh membantah jualan apa-apa, tetapi adalah dipercayai bahawa lembaga Arsenal bersedia untuk membenarkan pemain tengah itu pergi, sebahagian besarnya disebabkan oleh kemunculan Jack Wilshere dan juga sementara menunggu ketibaan perancang Argentina Ricardo Alvarez.

Jika memandangkan dengan rekod kecederaan Fabregas baru-baru ini penjualan ini tidak boleh meninggalkan kesan dan jurang yang besar di bahagian tengah kerana ia banyak terjadi dilakukan dua tahun lalu dalam pasukan.

Fabregas minggu ini sedang bercuti di Barcelona dan Barca akan mencari jalan untuk melengkapkan perjanjian sebelum dia kembali ke latihan pra-musim di London minggu depan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...