Pages

Saturday, August 6, 2011

Wenger memahami kekecewaan

Wenger: Membuat setiap usaha untuk memperkukuh skuad tetapi telah menghadapi masalah
Arsene Wenger mengakui dia boleh menghargai mengapa penyokong mungkin tidak sabar mengenai kekurangan kemajuan dalam pasaran pemindahan.

Hanya Gervinho dan muda Carl Jenkinson telah tiba di Arsenal sejak perpindahan dibuka selepas musim lalu tanpa memenangi sebarang tropy dalam 2010/11.

Wenger menegaskan beliau cuba membawa masuk bantuan selanjut dan berharap akan ada perkembangan minggu depan sebelum kempen baru Liga Perdana Enggeris bermula.

Tetapi dia boleh melihat mengapa sesetengah orang mungkin berasa kecewa kerana dia lebih suka untuk mendapatkan perkara-perkara yang dilakukan pada awal musim panas.

"Sebaik-baiknya saya akan selesai semua (perniagaan) tetapi ia tidak berfungsi seperti itu," katanya kepada pemain Arsenl.

"Kami bekerja keras, kita bekerja tanpa henti sepanjang musim panas. Saya positif kerana kami mempunyai kualiti yang baik dan gaya permainan yang dikenal pasti oleh pemain. Jadi, kami ingin menambah kualiti yang tidak berkualiti tetapi super kualiti."

Dipersoalkan atas sebab-sebab kelewatan, Wenger mendedahkan terdapat beberapa isu-isu yang beliau terpaksa berdepan dengan penyokong dan pemain.

"Anda telah mengenal pasti pemain, bersetuju dengan kelab untuk mendapatkan mereka, bersetuju dengan pembayaran," jelas beliau.

"Ini bermakna mereka telah bersetuju dengan anda dan mereka perlu mencari pemain lain sebelum mereka melepaskan pemain mereka.

"Di England, ia adalah jauh lebih sukar untuk bergerak semasa musim panas kerana sesetengah orang tidak berada di sana".

"Ia semua jenis perkara yang anda selalu penuhi semasa pasaran pemindahan. Tetapi saya boleh memahami ketidak sabaran orang."

Asked if Arsenal were close to a new signing, he added: "No, not at the moment.

"Kami berharap dapat memberikan sebahagian dari khabar berita yang baik tidak lama lagi. Minggu depan, sesuatu yang mungkin berlaku."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...