Pages

Wednesday, June 8, 2011

Defender muda Carl Jenkinson joins Arsenal

Carl Jenkinson Defender muda Arsenal akan mengharungi musim depan bersama Arsenal
Arsenal Football Club sangat gembira mengumumkan perjanjian bahawa defender muda Carl Jenkinson, 19, telah tiba dari Charlton Athletic dan perjanjian ikuti  pula dikukuhkan tiga pemain muda Gunners Benik Afobe, Chuks Aneke dan Oguzhan Ozyakup juga berjanji masa depan mereka ke Club.

Jenkinson menyertai Arsenal telah sembilan kali beraksi sebagai pasukan pertama Charlton Athletic itu. Walaupun lahir di Inggeris, Jenkinson memenuhi syarat untuk mewakili  Inggeris dan Finland walaupun ibunya berasal dari Finland. Defender muda ini sudah pernah mewakili kedua-dua negara dan pada musim lalu pernah menjadi kapten Finland Under-19s.

Afobe, antara  pemain muda Antarabangsa Inggeris yang cukup maju, bergabung dengan kelab semasa berusia lapan tahun dan telah bangkit melalui peringkat untuk bermain U-18 dalam pasukan reserve dan menandatangani peringkat profesional pada Februari 2010. Anak muda kelahiran Leyton kembali dari pemain pinjaman di Huddersfield Town menjadi kegemaran kelab setelah mencetak lapan gol dalam 36 perlawanan. Ini membantu pasukan Lee Clark mencipta rekod tidak pernah kalah dalam 25 permaian dalam pertandingan dan terus cemerlang dalam mencapai League One play-off final.

Ivan Gazidis and Oguzhan Ozyakup
Ivan Gazidis and Chuks Aneke

Aneke, pemain kelahiran Newham telah datang melalui Club Hale Akhir Akademi, semasa berusia tujuh tahun, pernah beraksi bersama under 18 tahun di Inggeris dalam peringkat Antarabangsa dan mencetak enam gol dalam 17 perlawanan untuk membantu ke tempat kedua runner-up di FA Premier Reserve League Selatan. Chuks, menandatangani pemain profesional pada bulan Julai 2010.

Pemain Midfielder Ozyakup, telah menikmati penjanjikan awal untuk kerjayanya bersama Arsenal, sejak tiba dari kelab Belanda AZ Alkmaar dua musim lalu. Pemain muda Antarabangsa itu bergabung dengan Aneke dan Afobe untuk membantu Steve Bould's U-18 ke Akademi Premier League pada tahun 2010 dan telah membuktikan dirinya menjadi pemain perancang midfieder berpengaruh dalam pasukan dengan 22 penampilan untuk namanya setakat ini.
 

Semua orang di Arsenal mengucapkan selamat datang ke kelab dan berharap berita perkembangan selanjutnya dari semua empat pemain itu ada pada tahun-tahun mendatang dengan penuh cemerlang.


create free polls | comment on this

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...