Pages

Sunday, July 17, 2011

Arsenal Sign Penyerang Muda?

Arsenal telah mencapai satu perjanjian yang akan menyaksikan pemain Kebangsaan Costa Rica Joel Campbell menyertai kelab itu.
Arsenal telah menandatangani penyerang Costa Rica Joel Campbell dari Deporivo Saprissa dengan bayaran yang dipercayai hanya di bawah £1 juta.

Berusia 19 tahun itu bermain hanya tiga perlawanan untuk Deportivo, salah satu pasukan utama di Costa Rica, sebelum dia dipanggil untuk skuad kebangsaan dalam persiapan untuk kejohanan Piala Emas di Mexico pada bulan lepas dan kejohanan Copa Amerika sedang diadakan di Argentina.

Dia menjaringkan gol antarabangsa pertama dalam kemenangan pasukannya 5-0 ke atas Cuba pada Piala Emas dan di ikuti dengan gol kedua Costa Rica untuk membantu mereka menang 2-0 ke atas Bolivia di Amerika copa minggu lepas.

Presiden kelab Juan Carlos Rojas memberitahu Radio DNA hari ini bahawa Campbell telah menandatangani untuk Arsenal dengan bayaran $1.5 juta (£ 930,000) dan bahawa perjanjian itu akan "sangat memberi manfaat kepada kedua-dua Campbell dan Costa Rica."

Campbell ditetapkan untuk mengambil bahagian dalam Piala Dunia di bawah-20 tahun di Colombia akhir bulan ini tetapi dipercayai beliau akan dihantar atas pinjaman dan dia tidak bermain dalam 75% games Costa Rica.

Khabarnya dikatakan pergerakan dan finishing telah melihat persamaan dia antara pemain Manchester United Javier Hernandez dan sebelum itu dia dikaitkan dengan beberapa kelab di Itali dan Sepanyol sebelum Arsenal telah membuat satu langkah yang cepat untuk mendapat tandatangannya.

Campbell, 19, memulakan ketiga-tiga permainan kumpulan Costa Rica di Amerika copa dan juga mewakili negara pada Piala Emas pada awal musim panas.

Deportivo Presiden Juan Carlos Rojas telah mendedahkan DAN Radio bahawa Campbell akan menyertai pasukan Liga Perdana dengan bayaran $1.5 juta (£ 930,000).

Beliau berkata bahawa pemindahan itu akan "sangat bermanfaat untuk dia (Campbell) dan untuk negara".

Walaupun Campbell tidak bermain dalam 75 peratus perlawanan dalam negaranya baru-baru ini kerana usia muda, Arsenal boleh memohon untuk mendapatkan permit kerja di atas alasan bahawa dia adalah bakat yang istimewa.

Penyerang itu akan mewakili Costa Rica di Bawah-20 tahun dalam Kejohanan dunia di Colombia pada bulan Julai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...