Pages

Tuesday, May 3, 2011

Nasri - Ratapan penghargaan atau piala

NASRI - Ingin mahukan memenangi trofi Liga Premier daripada penghargaan individu
Samir Nasri akan menukar setiap anugerah individu musim ini untuk mendapatkan trofi Liga Premier ke tangannya.

Berumur 23 tahun, menjadi runner-up di belakang Gareth Bale di PFA Player polling Tahun, menerima pencalonan untuk anugerah pemain muda di Premier League Season, memenangi Perancis Player of the Year untuk tahun 2010 dan memenangi dari Arsenal.com Player tiga kali Bulan berturut-turut.

Tetapi meskipun mencetak 15 gol dan merisaukan pemerhati di Inggeris dan di luar, Nasri tampaknya akan menyelesaikan kempen paling2 ia memerlukan dan mendapat satu pingat pemenang.

Ini adalah sumber kekecewaan bagi pemain antarabangsa perancis dan ia mencermin bagaimana cabaran Arsenal mensia-siakan peluang mata melawan Liverpool, Tottenham dan Bolton ketika bertemu bual di Matchday Rasmi Program.

"Saya tidak peduli jika kedua atau bahkan Pemain terbaik di liga, saya lebih suka memenangi Liga Premier," kata Nasri.

"Saya tidak memenangi apa-apa sejak saya menjadi profesional di Marseille - saya selalu kalah di final atau pun dalam kumpulan.

"Saya fikir tiga perlawanan ini yang baik (melawan Liverpool, Tottenham dan Bolton) tapi tentu saja pada saat akhir kami ditinggalkan ia benar-benar kecewa dalam ketiga perlawanan itu. Kami mendahului Liverpool 1-0 sampai minit ke-102 tambahan, waktu seharusnya berakhir.

"Kami amat kecewa tapi setelah itu saya fikir kita beraksi dengan baik semasa perlawanan Tottenham, kita bermain sangat baik, tetapi sekali lagi kami mendahului 3-1 dan akhirnya tidak dapat memenangi perlawanan. Jika anda ingin memenangi gelar itu agak sukar jika kehilangan banyak mata pada akhir permainan, dan itulah apa yang terjadi di Bolton juga. "

Minggu lalu Johan Djourou pernah berkata kekalahan final Piala Carling ke atas Birmingham pada 27 Februari sebagai musim momentum Arsenal mula berubah. Nasri bersetuju dengan pasangan pemain antarabangsa Switzerland itu dalam pasukannya.

"Kadang-kadang anda tidak boleh mengendalikan segala sesuatu yang terjadi dalam permainan," katanya. "Kadang-kadang anda mensia-siakan kesempatan di minit yang sama dan lawan boleh menyamakan kedudukan Jadi sukar tapi ya, semua orang benar-benar kecewa semasa di final Piala Carling ..

"Kami berfikir kami boleh memenangi piala pertama kami selama enam tahun sehingga menyakiti kita. Kami kehilangan permainan yang dengan cara yang sukar, satu minggu kemudian, ketika kami memimpin melawan Barcelona kami mempunyai insiden dengan pengadil dan itu seperti dua pukulan besar dalam seminggu.

"Dari itu sungguh sukar untuk datang kembali, tapi kami cuba melakukan semuanya."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...