Pages

Wednesday, March 9, 2011

kad merah bagai lawak jenaka

apa benda kad2 ni reff.. jangan buat lawak..
LONDON: Penyerang Arsenal, Robin van Persie menyifatkan layangan kad merah ke atasnya menentang Barcelona sebagai “lawak jenaka” selepas kekalahan 3-1 pasukannya di Nou Camp menamatkan harapan mereka di suku akhir Liga Juara-juara.

Bintang Belanda itu memberitahu Sky: “Insiden buang padang saya mempengaruhi perlawanan dan menurut pendapat saya adalah lawak jenaka.

“Bagaimana saya boleh mendengar tiupan wisel dengan 95,000 orang melonjak - bagaimana saya dapat mendengarnya? Cuba anda jelaskan.”

Van Persie yang hanya diisytiharkan cergas beberapa jam sebelum perlawanan bermula, ditunjukkan kad kuning kedua pengadil berpengalaman Switzerland, Massimo Busacca pada minit ke-56 apabila dia merembat ke arah gol ketika penjaga garisan memberi keputusan ofsaid.

VAN Persie (kiri) diarah keluar padang selepas dilayangkan kad merah oleh pengadil perlawanan, kelmarin.

Dia berkata Arsenal merasakan diri mereka tertipu, ketika pengurus kelab, Arsene Wenger bersemuka dengan pengadil untuk memberitahu pandangannya mengenai keputusannya itu.

“Insiden buang padang itu adalah punca kekalahan kami,” kata Wenger yang terbabit dalam pertelingkahan dengan pengadil sejurus selepas wisel penamat, kepada Sky Sports. - Reuters

VAN Persie (kiri) diarah keluar padang selepas dilayangkan kad merah oleh pengadil perlawanan, kelmarin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...