Pages

Wednesday, June 29, 2011

Captain Arsenal - naik tawaran £35 juta

FABREGAS: Barcelona tidak berputus asa membawa balik
Barcelona telah membuat tawaran baru dengan harga £ 35 juta untuk kapten Arsenal Cesc Fabregas. 

Juara Eropah dan Juara Sepanyol itu tidak berputus asa untuk mengejar mendapatkan beliau dan Arsenal kini perlu bertindak cepat untuk membuat keputusan.

Perbincangan akan berterusan di Stadium Emirates kerana kembalinya Barcelona membuat tawaran kali kedua untuk musim panas ini - mereka telah menawarkan £ 27 juta telah ditolak.

Walau erti bagaimanapun, akhirnya pintu pemindahan ini telah menjadi rancak kembali apabila tawaran seakan ditutup dan kini Fabregas berpeluang untuk kembali ke kelab di mana dia bermula sebagai seorang pelatih.

Fabregas umur 24 tahun, hampir berlakunya permindahan musim panas lepas, apabila Barcelona menawarkan buat kali kedua € 40 juta tetapi pengurus Arsenal, Arsene Wenger, telah menyekat urusan niaga itu.

Keinginan Fabregas untuk menyertai semula Barcelona tidak berubah, tetapi penyelesaian keadaan masa itu adalah syarat-syarat kontrak yang dibuat beliau yang tamat pada tahun 2015.

Kini telah menjadi jelas bahawa Fabregas amat terdesak untuk menandatangani kelab semasa zaman kanak-kanaknya.. and Lady Nina Bracewell-Smith, the former Arsenal director who sold her shares in April, became the latest figure with connections at the club to voice the sentiment.

"Ia adalah jelas beliau mahu pergi," katanya pada awal minggu. "Anda tidak boleh menyimpan pemain apabila hatinya tidak ada di dalamnya."

Barcelona have also not conducted their pursuit quite so publicly via the Spanish media this time. Perhaps Sandro Rosell, the chairman, was stung by the experiences of last summer when he not only failed to land Fábregas but stood accused of attempting to destabilise Arsenal. The London club emerged with their captain and the moral high ground.

Rosell, though, has a good relationship with the Arsenal chief executive Ivan Gazidis – the pair sometimes lunch together – and has continued to plug away over Fábregas, albeit more discreetly, which is always how Arsenal prefer to do business.

Fabregas kini berada Barcelona sedang bercuti dan beliau akan memilih untuk tidak perlu kembali ke Arsenal untuk latihan pra-musim Selasa depan. Wenger dan pemain akan bertolak bagi lawatan mini untuk perlawanan persahabatan Malaysia dan China.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...