Pages

Saturday, April 9, 2011

Blackpool vs Arsenal (preview)

Arsenal kini bertujuan untuk merapatkan jurang mata dibelakang Manchester United jika kemenangan di Blackpool pada malam ini untuk mengejar gelaran Liga Premier.

The Gunners kini masih mempunyai kurang dua game ditangan dan ketinggalan sepuluh mata di belakang pendahulu liga Manchester United walaupun Wenger menghadapi tugas getir apabila berkunjung di Bloomfield Road.

Blackpool pula hanya satu kemenangan terakhir mereka dan kini mereka dalam zon bahaya hanya perbezaan satu mata di atas zon penyingkiran.

Arsenal, bagaimanapun telah mengakui Blackpool memegang rekod skor terbaik daripada setiap sudut berbeza.

Berita Blackpool

DJ CAMPBELL penyerang sensasi Blackpool

Tuan rumah Blackpool kini menyambut kembalinya striker mereka DJ Campbell, setelah digantung tiga perlawanan kerana memiliki kad merah semasa menentang Wolves pada 26 Februari lalu.

Ini adalah 13 game Blackpool, kini Ian Holloway memiliki skuad yang bebas dari segala kecerderaan dan berharap berada di tahap kekuatan penuh diatas padang.

Namun, tuan rumah mempunyai keraguan sekiranya kiper pengganti Matius Gilks, bek Chris Basham dan meneruskan Billy Clarke, yang masing-masing bergelut dengan kecerderaan lutut.


Berita Arsenal

Manuel Almunia masih mempunyai pasangannya Jens Lehmann
Lukasz FabiaƄski terkeluar untuk perlawanan musim ini dan Wojciech Szczesny masih bercuti karana kecederaan dijari kini Manuel Almunia harus mempertahankan tempatnya untuk penjaga gawang Arsenal nombor satu.

Blackpool lebih banyak mencipta gol dari luar kotak penalty berbanding pasukan lain, walaupun, Almunia masih mempunyai pasangan Jens Lehmann, tak bermakna Almunia boleh menarik nafas lega untuk menjadi penjaga gawang Arsenal nombor satu.

Arsenal kini lemah dari segi pertahanan setelah kecerderaan pemain meraka Johan Djourou (bahu) dan Thomas Vermaelen (Achilles) masih belum cergas untuk mengisi menguatkan lagi segi pertahanan.

Dari segi pasangan midfield Arsenal pula Denilson dan Aaron Ramsey masih dalam keraguan untuk diturunkan, namun Wenger memiliki ramai pemain dibarisan midfield.

Robin van Persie telah mencipta 19 gol dalam 20 perlawanan terakhir bermulanya Liga Premier dan kini hanpir pasti akan memimpin barisan depan Arsenal pada malam ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...