Pages

Monday, March 12, 2012

Perjanjian baru Rosicky bersama Arsenal

TOMAS ROSICKY: Pemain tengah Arsenal gembira telah menandatangani kontrak baru distadium Emirates
LONDON : Pemain tengah Arsenal, Tomas Rosicky telah menandatangani kontrak baru dan mengakui ia merupakan satu 'penghormatan' berada di Stadium Emirates.

Pemain antarabangsa Republik Czech telah menjaringkan 19 gol dalam 156 penampilan untuk Gunners sejak menyertai dari Borussia Dortmund pada tahun 2006 dan dia terlepas 18 bulan setelah mengelami kecederaan.

Walaupun Rosicky telah dikaitkan dengan beberapa kelab semasa dalam usaha perpindahan Januari lalu, beliau gembira memilih tinggal bersama Gunners.


Bangga

Rosicky memberitahu laman web rasmi kelab: "Ia satu penghormatan besar untuk menandatangani perjanjian baru dengan Arsenal, saya suka kelab ini dan saya berbangga memakai baju Arsenal.

"Ia terasa seperti di rumah saya sejak saya tiba enam tahun lalu"

"Pengurus, rakan sepasukan, kakitangan dan penyokong - semua orang memainkan peranan mereka dalam membuat kelab ini kelab yang besar, dan saya berasa bertuah untuk menjadi sebahagian daripada itu".

"Saya percaya kita mempunyai kumpulan pemain yang benar-benar berbakat bersama-sama dengan pengurus"

"Ia sentiasa menjadi matlamat saya untuk memenangi trofi di sini di Arsenal, dan saya akan berjuang keras untuk mencapai impian saya di sini."

Luar biasa

Bos Arsenal, Arsene Wenger menambah: "Saya selalu menjadi peminat setia kebolehan Tomas 'dan saya gembira dia memilih untuk melakukan masa depan bersama kelab".

"Saya percaya dia adalah pemain yang luar biasa, pemain bola sepak semulajadi teknikal kelas atas".

"Beliau memainkan gaya bola sepak kita memperjuangkan disini dia sentiasa bersedia untuk bekerja demi kelab, sentiasa bersedia untuk meletakkan pasukan yang pertama".

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...