Pages

Wednesday, March 23, 2011

Tinggal satu masih ditangan..

Bintang Arsenal Robin van Persie menegaskan peluang mengejar gelaran Liga Premier masih berada di tangan.

The Gunners kurang lima mata di belakang Manchester United setelah seri 2-2 di West Brom.

Akhir-akhir ini Arsenal telah mengalami saat-saat menyedihkan setelah terkeluar dari Liga Champions dan Piala FA, dan kalah dari Birmingham di final Piala Carling.

Namun, Van Persie yakin mereka dapat menggunakan kekecewaan itu untuk mendorong mereka semua untuk terus bangkit.

Striker belanda percaya keluar dari Liga Champions dan Piala FA berarti Arsenal akan memfokuskan semua upaya mereka untuk mengejar kejuaraan Liga.

"Ini adalah kenyataannya kami (Arsenal) membuang tiga piala dalam masa hanya tiga minggu," kata Van Persie".

"Namun, kita (Arsenal) masih lagi dalam persaingan untuk memenangi gelaran Premier League".
 
"Kami ketinggalan lima mata di belakang Manchester United tetapi masih berpeluang untuk memberi tekanan merapatkan jurang sepanjang perlawanan".

"Hal ini sebenarnya memberi kelebihan pada kami (Arsenal) kerana kami tidak lagi terlibat dalam di kejuaraan lain, jadi tumpuan kami tidak akan terganggu.

"Kami masih (Arsenal) dalam persaingan dan akan melakukan yang terbaik untuk memenangi gelaran liga, meskipun kami akan menempuh dengan beberapa perlawanan besar dalam beberapa hari terakhir".

Van Persie ingin melupakan kekecewaan baru-baru ini dan berharap mereka (Arsenal) dapat belajar dari kekalahan final Piala Carling.

"Ini adalah bola sepak saya tidak merasa seperti kehilangan. Hal-hal ni semua adalah sebahagian dari permainan," tambah van Persie".  

"Birmingham mengalahkan kami di final, kemudian kalah dalam empat perlawan liga berikutnya. Premier League telah benar-benar gila tahun ini".

"Saya berharap bahawa kita (Arsenal) dapat belajar sesuatu yang hilang, tapi anda tidak pernah tahu apakah Anda benar-benar melakukannya".

"Jika Sesuatu kesilapan pertama kalinya, itu tidak berarti bahawa kita akan menjadi lebih baik waktu berikutnya." - skySPORTS

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...