Pages

Monday, April 11, 2011

Van Persie tetap berharap..

LONDON - Robin van Persie percaya dan yakin peluang untuk mengejar kejuaraan Liga Premier masih berada di dalam tangan setelah mereka (Arsenal) menang 3-1 kepada Blackpool.

Arsenal menghampiri pendahulu liga Manchester United dengan perbezaan tujuh mata setelah menang bergaya di Bloomfield Road.

Gol dari Abou Diaby, Emmanuel Eboue dan Van Persie memastikan The Gunners bangkit kembali dari kekecewakan mereka dengan Blackburn dan menghidupkan harapan untuk mengejar kejuaraan.

Ketika ditanya adakah The Gunners dengan baki tujuh perlawanan bolehkah meraih gelaran, Van Persie kepada Sky Sports HD1:

Van Persie berkata: "Kami ingin mahukannya, kami harus mendapatkan kemenangan membuatkan kami selesa.”

"Kami harus bekerja keras dan pantas, saya percaya setiap diri kami memilikinya (untuk memenangi kesemua baki perlawanan) sekarang ini hanya ada tujuh game untuk kami harungi.

"Dalam diri kami memiliki semua itu untuk  membuktikannya. Kami adalah pasukan yang hebat dari dulu hingga kini.”

LEHMANN menjatuhkan Campbell di dalam kotak penalty
Jens Lehman sangat gembira setelah membuat penampilan ke-200 nya untuk The Gunners sejak bergabung kembalinya bersama Arsenal dan manakala Manuel Almunia di dalam bangku simpanan.

Bekas penjaga gol Jerman itu mungkin bernasib baik tidak dilayangkan kad oleh pengadil setelah menjatuhkan DJ Campbell di dalam kotak penalty, namun bola terus melantun ke kaki Gary Taylor-Fletcher di hadapan gol untuk mudah merembat masuk selepas Dudley Campbell dijatuhkan Lehmann.

Lehmann berkata: "Kadang-kadang hidup adalah suatu kejutan dan Anda tidak pernah tahu apa yang akan terjadi setelah saya kembali di dalam pasukan dan mari kita lihat bagaimana seterusnya."

Ketika ditanya apakah ia berfikir bahawa ia akan menerima kad merah untuk kesalahan, Lehmann menjawab:

"Saya tidak tahu, kadang-kadang keputusan peraturan selalu berubah. Tapi saya tidak peduli semua itu, walaupun ianya perlawanan terakhir saya, tapi saya gembira kerana kami menang."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...