Pages

Sunday, May 1, 2011

Arsenal v Man Utd

Hanya dalam satu minggu yang lalu, pertandingan ini sedang dipandang sebagai perebutan dalam perburuan gelaran, namun kunjungan Manchester United ke Arsenal pada malam ini sekarang lebih merupakan perlawan untuk tuan rumah menghalang pihak lawan mereka dari memenangi gelaran lain.

Kekalahan Arsenal kepada Bolton ahad lalu dalam matematik sudah terkeluar dalam perebutan gelaran Liga Premier untuk The Gunners, tetapi tidak ada tambahan diperlukan untuk menyatakan bahawa cabaran gelaran mereka semua sudah berakhir.

Arsene Wenger melepaskan peluang emas mereka setelah gagal memenangi perlawan untuk cabaran mereka ke Amerika setelah seri dengan Liverpool, Tottenham dan kalah dengan Bolton pada minggu yang sama, kini hakikatnya telah mensia-siakan kesempatan mereka, hanya mampu mengumpul dua mata.

Bagi Alex Ferguson, ini akan menyakiti hati Wenger bahawa dia tidak boleh datang bermain dalam permainan ini dengan berteriak untuk memenangi Liga Premier, atau sekurang-kurangnya memastikan bahawa dia akan membawa United ke final.

Musuh lama

Permusuhan Tradisi Berpanjangan
Sir Alex Ferguson, membuatkan akan lebih lama permusuhan dan mempertahankan pasukannya semakin dekat serta di ambang Final penampilan UEFA Champions League final.

Mereka menang 2-0 atas Schalke di Gelsenkirchen mampu dengan mudah dan lebih menunjukkan suasana permainan berhati hati hati oleh Ferguson sebagai pendekatan garis tamat.

Sebuah pasukan memimpin enam mata atas Chelsea bererti hanya mata yang lebih sedikit yang diperlukan untuk membawa pulang gelaran rekod ke-19, tapi Arsenal perlu menang untuk mengelakkan Manchester City berkemungkinan mereka mampu untuk mencuri tempat ketiga.

Rekod United mampu berdiri dalam manfaat perlawanan dengan baik, setelah memenangi enam daripada mereka tujuh hari yang terakhir melawan The Gunners, rekod yang sangat baik di Emirates, setelah adanya sejak tahun 2007.

Berita Pasukan


Arsenal akan didorong oleh kembalinya kunci Thomas Vermaelen centre-back, yang telah di rehatkan hampir keseluruhan musim, tapi dia tidak mungkin akan kembali beraksi menghadapi United selepas kecederaan Achilles-nya.

Pemain Belgium amat dirindui oleh semua Fan Arsenal supaya ia dapat diturunkan dan membantu dari segi pertahanan yang rapuh sebelum ini banyak dipersoalkan bererti jika terjadi dia akan kembali dalam pasukan utama.

Tomas Rosicky telah bersedia diturunkan setelah sembuh dari kecederaan, tapi Abou Diaby sudah pasti terkeluar dalam perlawanan ini dengan kecederaan betis.

Dimitar Berbatov akan kembali ke skuad United yang kehilangan tiga perlawanan terakhir dengan kecederaan pangkal paha yang berterusan dalam kekalahan Piala FA semi final ke Manchester City awal bulan ini.

Darren Fletcher boleh kembali dalam beberapa perlawanan untuk United saat ini dan ia bermain dalam permainan yang sama seperti Vermaelen namun ia masih dianggap sebagai keraguan besar untuk diturunkan.

Paul Scholes terakhir beraksi dari tiga perlawanan dalam kekalahan semi final Piala FA ke Manchester City, sementara Owen Hargreaves masih tetap mengalami kecederaan utama United jangka panjang.

Barisan Kemungkinan


Arsenal: Sczeszny, Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy, Song, Fabregas, Nasri, Walcott, Arshavin, Van Persie.

Man Utd: Van der Sar, O'Shea, Ferdinand, Vidic, Evra, Nani, Giggs, Carrick, Valencia, Rooney, Hernandez.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...