Pages

Sunday, September 25, 2011

Van Persie tentang kontrak baru bersama Arsenal

VAN PERSIE - Menjaringkan gol ke 100 peribadi bersama Arsenal semasa menentang Bolton
Pengurus Arsene Wenger akan mengikat dan mempertahankan van Persie pemain No.1 bagi aset Arsenal yang cukup bernilai untuk menghentikan Arsenal kehilangan satu lagi aset bagi mereka.

Penyerang Belanda, yang menjaringkan gol 100 untuk Arsenal menentang Bolton dengan jelas dia tidak tergesa-gesa dan terdesak untuk berjaya dalam kerjayanya.

Van Persie, hanya tinggal satu tahun contract bersama Arsenal dipenghujung akhir musim ini berkata: "Saya masih mempunyai hampir dua tahun sehingga 2013. Jadi, buat masa ini saya tidak tahu. Kita perlu melihat.

"Saya ok, saya gembira dengan kontrak saya.banyak lagi saya tidak boleh mengatakan.Saya tidak boleh melihat ke masa depan".

"Perkara utama bagi saya adalah untuk pasukan dan bahawa kita bermain dengan baik. Saya percaya anda perlu melihat seketika untuk duduk dan hak untuk bercakap mengenai barangan anda sendiri. Ia bukan sahaja tentang saya, tentang pasukan".

"Saya tidak mahu memberi mesej yang salah untuk bercakap tentang diri saya sendiri manakala yang lain agak lebih penting".

"Saya tidak boleh mengatakan sekarang untuk kita bercakap mungkin agak terlalu sibuk - kita mempunyai permainan setiap tiga atau empat hari."

Van Persie menyertai Arsenal pada tahun 2004 dan telah memenangi satu Piala FA dan kini namanya telah di tulis ke dalam buku sejarah sebagai salah satu penyerang paling prolifik di kelab.

Van Persie kini salah satu pemain Arsenal dalam 17 senarai nama, Van Persie kata "luar biasa" dan dia tidak pernah bermimpi akan duduk sebaris Dennis Bergkamp dan Thierry Henry dengan mencapai 100 gol bersama Arsenal.

Theo Walcott, yang cedera dilutut setelah cemerlang semasa menentang Bolton berharap dapat beraksi untuk menghadapi Olympiacos pada hari Rabu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...